miércoles, 13 de febrero de 2013

Sopa minestra



Quan faig sopa i veig la cara de “otra vez sopa...” de les meves filles penso en Mafalda.

Ho sento filles meves, seguireu menjant sopes perquè es un plat ràpid i econòmic de preparar, perquè es un àpat complert, perquè quan fa fred ve de gust, perquè m’agrada... i perquè perquè perquè....

Dons aquí teniu la meva col·laboració a la proposta de minestra de memòries d’una cuinera.

Us proposo una minestra molt complerta amb verdures i llegums (en aquest cas cigrons germinats però hi podeu posar llenties, mongetes...). Tinc pendent escriure un post sobre el com i perquè fer germinar els llegums... aviat ho trobareu al blog. Si no teniu temps o ganes de coure vosaltres mateixos els llegums sempre podeu comprar-los cuits.

Si l’acompanyeu amb cereals obtindreu un plat amb una proteïna de molt alta qualitat. Per afegir cereals, res de més simple: mengeu la sopa amb pa integral. També podeu menjar aquesta sopa amb les Crepes de Blat Sarraí.

INGREDIENTS

- Verdures: 1 porro, 1 patata, 3 pastanagues, 2 naps, 1 xirivia i 1 fulla de coll
- Cereals: fideus integrals ecològics
- Llegums: cigrons germinats i cuits (o compreu-los ja cuits)

Si ja tenim els cigrons cuits tot es molt ràpid...

1. Posar 2L d’aigua a bullir amb una mica de sal
2 Tallar la verdura en troços petits
3. Posar la verdura dins l’olla... fins que estigui cuita. Compteu uns 40 minuts
4. Treure de l’olla casi tota la verdura, deixar-ne només una mica (màxim ¼)
5. Passar el contingut de l’olla pel turmix, comprovar de sal i pebre
6. Tornar a posar l’olla al foc fins que estigui bullint. Afegir-hi els fideus fins que estiguin cuits (uns 8 minuts).
7. Tornar a posar la resta de verdura i els cigrons cuits a l’olla
9. Servir ben calent




7 comentarios:

  1. Ha ha ha! Que bona que és, la Mafalda! Només tenia aquest defecte, que no li agradaven les sopes... quina llàstima, perquè mira que són bones, bones!!

    ResponderEliminar
  2. Pobre Mafalda! A casa, per sort, ens agrada a tots la sopa.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponderEliminar
  3. Gracies a vosaltres!
    Marina, deus ser la persona que deixa més missatge al meu blog... gracies!

    ResponderEliminar
  4. Hahahaha! Sort que a casa també ens agrada a tots la sopa! Ha d'estar ben bona aquesta minestra, encara no n'he menjar mai així. Estic descobrint un munt de receptes noves! Les haurem d'anar provant. I parlant de descobrir, encara no coneixia el teu blog! Si et sembla, em quedo com a seguidora ;)

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  5. Moltes gracies Cristina... m'apunto també al teu que acabo de descovrir!

    ResponderEliminar
  6. doncs a casa som fans de les sopes!!! ;P moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponderEliminar
  7. Barat, bo, sa i complert, no es pot demanar més..el cos agraiex aquests plats de cullera a l'hivern!!!

    Petonets!

    ResponderEliminar